25 MAJ



ni får ursäkta den otroligt dåliga uppdateringen. jag har försökt att fokusera på annat än min tinnitus, och stundvis har det faktiskt gått över förväntan. det har ju också hänt en del på sistone;

valborgsmässoafton 30/4
jag vågade mig på en utekväll med vänner på valborg och hade riktigt kul (med öronproppar, såklart!). dagen efter fick jag dock betala för det med högre tinnitus. jag var riktigt orolig - det var ju första gången jag vågat mig ut sedan jag fått tinnitus. som tur var gick det ner till sin vanliga nivå efter ett par dagar!

utekväll 15/5
eftersom det fungerat så bra på valborgsmässoafton vågade jag mig ett par veckor senare på en till utekväll med vänner jag inte träffat på länge. det blev parkhäng och ett uteställe (vad säger man, klubb?) - självklart med öronproppar även denna gång. det gick ungefär som tidigare - högre ljud (som också skulle kunna bero på minimalt med sömn och en lång bilresa dagen därpå) som gick över efter ett par dagar - skönt.

konsert 20/5
jag älskar musik och jag älskar konserter. jag älskar också att ta en öl och äta buffé med mina vänner, så jag bestämde mig för att prova på det med. konserten var i en liten lokal och innehöll både trummor, synth och diverse blåsinstrument. jag använde öronproppar men förväntade mig ett riktigt högt ljud samma kväll/dagen därpå - vi höll ju till i ett så litet rum tänkte jag, ljudet studsar ju tillbaka hur många gånger som helst. konstigt nog fick jag bara en liten förhöjning, knappt märkbart om jag ska vara ärlig. och tänker man efter skulle den kunnat uppstå ändå - min tinnitus ändrar sig ju hela tiden!

hemmafest & utekonsert/kväll 22-23/5
och nu är vi nästan i nutid, i helgen närmare bestämt. det hände mycket i stan - en sådan helg helt enkelt. och eftersom tidigare utekvällar gått så bra bestämde jag mig för att hänga på. inget konstigt med det egentligen - innan jag fick min tinnitus hade jag inte ens tvekat. det blev alltså tvådagars - en hemmafest och en utekväll, dock utan klubbesök. jag aktade mig för ljud - satt inte i samma rum som stereon, använde öronproppar när vi gick in till området där konserterna var osv. det enda 'dåliga' jag kan komma på att jag gjort var att lyssna på ungefär en halv låt på en iPod. men sämre gick det den här gången i alla fall - har sedan jag vakande i söndags (igår) haft ett mycket starkare ljud, ett ljud som skär betydligt mer. det är riktigt obehagligt och jag klarar inte av att ha det tyst omkring mig - tinnitusen blir för mycket för mig. jag har varit utomhus stora delar av dagen för att komma undan och sitter nu med radion igång. imorgon ska jag åka på en lite längre resa med tåg, tur och retur. åh, jag orkar verkligen inte med det här. varför måste tinnitus finnas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0